Strefa aplikacji mobilnej

Nauka dziecka przez zabawę?

Nie ma nic lepszego. Poznaj propozycje zabaw, które pomogą odkryć i rozwinąć ukryte talenty Twojego dziecka. Nauka dziecka przez zabawę jest nie tylko skuteczna
i przynosi wiele korzyści, ale może też sprawić mnóstwo frajdy Tobie i dziecku.

Głuchy telefon

To doskonała gra dla małych dzieci. Do zabawy niezbędna jest liczba co najmniej 4 uczestników. Wszyscy gracze siadają obok siebie w kółku. Jedna osoba wymyśla słowo i cicho przekazuje drugiej osobie na ucho. Ważne: uczestnik zabawy nie może powtórzyć słowa, a kolejny gracz musi przekazać dalej to co usłyszał, nawet jeśli wyraz ulega zniekształceniu. Ostatniej osobie w kręgu, nie przekazuje się już na ucho wyrazu. Poprzednik musi opisać słowami, o jaki wyraz chodzi (nie używając jego nazwy).

Trudniejszy wariant polega na pokazaniu za pomocą gestów (bez używania słów) o jaki wyraz chodzi.

Wyrazowy łańcuch

Zabawa przeznaczona jest dla dowolnej ilości uczestników. Na początku gry uczestnicy ustalają pewną kategorię-tematykę rozgrywki. Pierwszy z graczy podaje wyraz należący do ustalonej tematyki. Następny gracz musi odszukać wyraz z tej samej tematyki ale zaczynający się na ostatnią literę wyrazu, który wypowiedział poprzednik.

Przykładowo, wybierając kategorię ROŚLINY pierwszy gracz wypowiada wyraz "paprotka", drugi z graczy musi znaleźć słowo na literkę "a", które też jest rośliną, np. awokado. Zadaniem kolejnego gracza jest znalezienie nazwy rośliny na "o"- ogórek itd.

Wypowiadane przez graczy wyrazy nie powinny się powtarzać. W chwili gdy wszyscy gracze nie potrafią odnaleźć już wyrazu na określoną literę następuje zmiana kategorii. Nową kategorię ustala gracz, który jako ostatni znalazł nazwę spełniającą założenia rozgrywki.

Skojarzenia na literkę

Na początku zabawy gracze wspólnie określają kategorię dla rozgrywki np. ZWIERZĘTA, a następnie wskazują 2 osoby spośród siebie. Jedna z osób zaczyna wypowiadać w myślach alfabet, a druga w dowolnie wybranym przez siebie momencie mówi „stop”. Pierwsza z nich mówi wtedy na głos na jakiej literce się zatrzymała. Ta literka staje się wyznacznikiem rozgrywki. Od tego momentu wszyscy gracze po kolei wypowiadają na głos nazwy zwierząt na wskazaną literkę, pamiętając jednak aby nazwy zwierząt nie powtarzały się. W przypadku gdy któryś z graczy nie znajduje już kolejnej nazwy zwierzęcia na daną literę rozgrywkę uznaje się za zakończoną. W tym momencie pozostali gracze, w takiej kolejności jaką mieli dotychczas w grze, mówią na głos nazwy zwierząt (o ile udało im się jakieś skojarzyć). Każdy gracz, który poda prawidłową nazwę zyskuje jeden punkt. W kolejnej rozgrywce zmianie może ulec jedynie litera lub litera wraz z kategorią.